35mm F1.4 DG DN | Art - Calitate ridicată și dimensiune redusă pentru astrofotografie - Jack Fusco

35mm F1.4 DG DN | Art - Calitate ridicată și dimensiune redusă pentru astrofotografie - Jack Fusco
Viața și aventurile unui astrofotograf pot fi ușor în afara obișnuitului. Deși ne petrecem cea mai mare parte a timpului lucrând în întuneric, suntem însă foarte preocupați de lumină. Petrecem ore în șir în mijlocul pustietății pentru a capta lumina de la stele și a evita lumina din orașe. Călătorim pe distanțe lungi și avem pretenții de la echipamentele noastre pe care puțini fotografi le au. Este întotdeauna o aventură, dar cu planificarea și echipamentul adecvat poate fi incredibilă și plină de satisfacții. 


Distanța focală de 35 mm oferă o scara perfectă pentru acest peisaj parcă din altă lume.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 1600, F2, 6 s

Acum noul SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art intră în scenă. Sunt câteva lucruri pe care le caut întotdeauna când vine vorba de un obiectiv de astrofotografie. 
  • Diafragmă rapidă (deschisă)
  • Luminozitate și claritate din colț în colț
  • Construit să reziste
  • Ușor
Să fiu sincer, este o listă de dorințe destul de standard pentru un obiectiv fix și SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art le întrunește pe toate. Când plec, sunt mult mai fericit cu o geantă mai ușoară umplută cu echipamentul potrivit decât o geantă plină de opțiuni pe care nu le voi folosi niciodată. În timp ce versiunile DSLR ale liniei SIGMA Art au fost mult timp un element de bază în geanta mea, greutatea mai ușoară și amprenta mai compactă a versiunilor pentru mirrorless nou proiectate au fost un plus foarte binevenit în călătoriile mele.

O mare parte din imaginile mele sunt planificate cu săptămâni până la luni înainte. O combinație intre a aștepta faza lunară corectă, a aștepta o vreme senină și așteptarea obiectelor cerești pentru a se alinia, fac important să fii gata când va veni momentul.

M-am gândit instant la Death Valley, când am ales o destinație pentru SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art pentru prima sa expediție pe cerul nopții. Nu numai că Death Valley este unul dintre cele mai faimoase parcuri naționale, dar a fost desemnat și ca "Parcul Internațional al Cerului Întunecat" în 2013. Planul meu era să petrec o noapte fotografiind-o sub lună pentru a-mi arăta peisajul incredibil sub stele și apoi să mă întorc către luna plină pentru a arăta de ce a fost desemnată ca Parcul Cerului Întunecat.


Vânturile puternice au dus norii jos și au umplut valea de praf.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 1600, F2.8, 6 s

Eram la cota 1669 de metrii, iar prima mea oprire la lumină lunară a fost Dante's View. Norii joși și praful s-au ridicat pe fundul văii creând niște condiții dramatice. Recomandarea era ca vântul să se liniștească puțin înainte de a începe să fotografiez, dar erau foarte puține semne că va fi așa.


Luna strălucitoare și diafragma deschisă mi-au permis să captez detaliile fine.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 800, F1.4, 6 s

Combinația între diafragma deschisă și lumina lunii mi-au permis să fac expuneri mai scurte. Am încercat să folosesc acest lucru în avantajul meu în timpul pauzelor scurte de vânt. Aceasta a fost prima mea interacțiune reală cu inelul de diafragmă de pe obiectiv și am devenit imediat un fan. Cu siguranță nu a fost situația ideală pentru a putea avea rezultate uimitoare- dar destul de des fotografiile mele preferate provin din situații mai puțin decât ideale. Totuși, mi-am făcut timp să trec în revistă modul în care imaginile mele arătau de aproape și cum erau redate stelele in colțurile obiectivului, și pur și simplu am fost încântat! De la margine la margine, chiar și la deschideri largi, rezultatele au fost uimitoare.


Lumina de la lună a permis o abordare unică a scenei. Claritatea obiectivului a fost într-adevăr evidențiată în detaliile acestei imagini.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 1600, F2, 6 s

De aici m-am îndreptat către o zonă în care speram sa fie mai puțin vânt, dar la fel de frumoasă a parcului, Zabriskie Point. Fotografiat adesea la răsărit și apus, am vrut să arăt aici peisajele incredibile folosind lumina lunii. 

Deși astrofotografia este creată cel mai adesea cu obiective cu unghi de cuprindere foarte mare (sunt de acord, îmi place SIGMA 14mm F1.8 DG HSM | Art ), îmi place foarte mult fotografierea cu distanțe focale mai mari pentru a ajuta la sublinierea peisajelor dramatice. Acest aspect poate deveni provocator, deoarece pe măsură ce distanța focală crește, durata de timp pentru care vă puteți expune imaginile, păstrând în același timp stelele arătând ca puncte de lumină în loc de linii scurte, se micșorează. Cu astrofotografia, fie doriți puncte bine definite, fie trasee artistice mai lungi de stele, liniile scurte par neintenționate și nu au estetica potrivită. Acesta este unul dintre motivele pentru care am menționat că o deschidere largă este o necesitate absolută.


Luna abia ieșită din cadru a creat umbre și lumini dramatice. SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 1600, F2, 6 s


Poate cea mai faimoasă priveliște a Zabriskie Point. Aleg să-l scald cu lumina lunii pentru un efect foarte dramatic.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 1600, F2.8, 3,2 s

Vântul încă ridica praf în depărtare, ce continua să ofere acel fundal dramatic pe măsură ce era luminat de lună. Fotografiat într-un întuneric complet, peisajul de aici ar putea ajunge să pară plat, pierzând unele dintre calitățile lui unice, care îi atrag pe oameni aici, în primul rând.
După fotografiere în aproape toate direcțiile, distanța focală de 35 mm s-a dovedit a fi alegerea perfectă pentru prezentarea peisajelor imense pe timp de noapte. 


Expunerile multiple mi-au permis să evidențiez detaliile în acest imens canion.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 3200, F1.4, 52 s

Ultima mea locație iluminată de lună a fost Natural Bridge Trail. O scurtă incursiune de 1 km jumătate ne arăta o arcadă de 50 de metri pe un canion impresionant. Știam că această locație va fi dificil de fotografiat, cu puțină lumină de la lună ce ajunge de fapt în adâncurile canionului.

Abordarea mea aici a pornit din abordarea cu expunere unică a opririlor mele anterioare. Știam că voi avea nevoie de cel puțin o expunere mai lungă și, eventual, de un fel de lumină externă pentru a ajuta la evidențierea detaliilor. Odată ce am avut o compoziție ce m-a mulțumit, am început să imi dau seama ce vreau.


O privire asupra tuturor celor trei expuneri individuale și a scopului lor specific în crearea imaginii finale prezentate mai sus.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 3200, F1.4, 5 s

O scurtă expunere de 5 secunde pentru cer a lăsat canionul sub formă de siluetă. Următoarea mea expunere ar fi mai aproape de un minut pentru a capta puțină lumină pe partea arcadei cea mai apropiată de mine și a unor detalii din partea inferioară a canionului. După aceasta, am setat un cronometru, astfel încât să pot folosi lanterna meu pentru a oferi o lumină moale care lovește partea din spate și de sub canion, oferind o strălucire caldă. Deși acestea erau trei expuneri separate din cameră, m-am gândit că se vor potrivi frumos împreună.
Deși am fost mulțumit de modul în care a fost iluminat cadrul, am vrut să mai fac o imagine pentru a ajuta la sublinierea scării masive a acestui arc. Am setat un alt cronometru și mi-am folosit lanterna ca un felinar pentru a ajuta la iluminarea scenei în timp ce stăteam în cadru. Câteva încercări și am fost încântat de rezultate.


Adăugând un reper poți da sens cadrului
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 3200, F1.4, 5 s

Ceruri întunecate

După ce am văzut rezultatele fotografierii cu luna plină, am vrut să fotografiez și cerul mai întunecat. Planul meu era să-mi fac drum prin parc folosind o varietate de tehnici de fotografiere până la primul test cu cer întunecat cu SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art.


La aproximativ o oră după apusul soarelui, particulele de praf spațial sunt luminate de lumina soarelui, creând o strălucire slabă numită lumină zodiacală. Am captat primele două imagini ale cerului și apoi am pus camera pe un cronometru pentru un sprint foarte obositor pe dune la distanță.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 3200, F1.4, 10 s

Am decis să-mi încep seara la Mesquite Sand Dunes cu speranța că voi prinde lumina zodiacală după apus. Deși cunoscut pentru că este o strălucire foarte slabă, am fost uluit de cât de vizibilă era din cauza lipsei de poluare luminoasă. Deși am petrecut ceva timp făcând fotografii în timpul orei albastre, compoziția mea a fost deja aleasă pentru captarea luminii zodiacale. Fotografierea prim-planului panoramei mele verticale mi-a permis să alerg pe dune în depărtare, adăugând o scală atât de necesară imaginii.


Pentru a evidenția și mai mult detalii colorate în acest canion unic, am ales să realizez o expunere mai lungă pentru prim-plan.
Am fotografiat cerul la o expunere mai scurtă pentru a menține forma stelelor și am combinat cele două expuneri în post-procesare.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 3200, F1.4, 10 s

După ce am părăsit dunele de nisip, am traversat parcul, conducând spre Artists Palette. Această zonă este cunoscută pentru culorile sale vibrante și unice cauzate de oxidarea metalelor din rocă. Fără nicio lumină ambientală, am fotografiat cu o expunere de 60 de secunde pentru prim-plan iluminat pur și simplu doar de stele, pentru a prelua culorile unice din stâncă. După expunerea lungă, am făcut o expunere de 10 secunde pentru cer și am combinat cele două expuneri în post-procesare.

O scurtă fereastră către Calea Lactee

Fiind deja încântat de imaginile din prima parte a serii, am fost și mai încântat pentru ultimele mele două locații. Mi-am planificat noaptea, astfel încât să ajung la faimoasele săruri din bazinul Badwatere exact când Calea Lactee se va ridica deasupra orizontului. Aceasta ar fi locația perfectă pentru a capta stelele folosind două tehnici diferite. Am planificat să folosesc un tracker de stele, un dispozitiv care permite expuneri mai lungi, păstrând în același timp forma stelelor, prin rotire foarte lentă și, de asemenea, să captez imagini pentru a le suprapune în post-procesare pentru a reduce zgomotul.

Diafragma rapidă asociată cu vizualizarea prin live view a camerei mele mirrorless a făcut ca focalizarea pe o stea strălucitoare să fie incredibil de ușoară în fiecare locație. Am luat primul cadru de test la Badwater Basin, fotografiind larg deschis la F1.4. Cantitatea de detalii și claritate pe cadru a fost uimitoare. Am stat câteva secunde trecând în revistă Calea Lactee și am început să fotografiez o imensă imagine panoramică pentru cer folosind trackerul de stele și apoi m-am oprit pentru expunerile din prim-plan.


Un tracker stelar asociat cu  o diafragma deschisă a permis o cantitate incredibilă de detalii în Calea Lactee în această panoramă masivă.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 3200, F1.4, 30 s

Odată ce am terminat de fotografiat panorama, am vrut să folosesc o tehnică care nu necesită echipament suplimentar. Fotografierea cu expuneri multiple la un ISO ridicat și apoi suprapunerea lor în timpul procesării ulterioare ce ajută la crearea unei imagini detaliate și curate.


Această imagine a fost creată prin preluarea de expuneri consecutive și suprapunerea lor în timpul post procesării pentru a reduce zgomotul.
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 12800, F1.4, 8 s

Pentru ultima mea oprire, am planificat să mă întorc într-o locație pe care am vizitat-o ​​cand am folosit doar lumina lunii, Dante's View. În această perioadă a anului, Calea Lactee ar fi chiar în partea stângă a traseului și ar fi în locația perfectă pentru a surprinde o altă imagine panoramică mare. Nu am avut mult timp, dar, din fericire, de această dată nu am avut nici vânturi puternice pentru a le face față. Alergând contra răsăritului care se apropia rapid, am fotografiat mai întâi imaginile cu cerul urmate de imaginile din prim-plan. Am vrut sa apar și eu în cadru, așa că am setat cronomentrul pentru cadrul central din prim-plan și am alergat.


Un cadru incredibil pentru a încheia două nopți de urmărire a stelelor în Valea Morții
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, Sony α7R III, ISO 3200, F1.4, 10 s

Indiferent de câtă planificare aș face, vor exista întotdeauna condiții care sunt în afara controlului meu sau nu merg așa cum am planificat. Deci, luând SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art în condiții dificile și întorcându-ma acasă cu imagini pe care am fost încântat să le împărtășesc, a fost o experiență destul de convingătoare. În ciuda faptului că am verificat imaginile din teren, am fost la fel de impresionat de ele chiar și după ce le-am modificat. Imaginile cu iluminarea doar de la lună au o claritate dincolo de ceea ce v-ați aștepta să vedeți noaptea.

Toată această calitate într-o dimensiune atât de mică, la una dintre cele mai bune distanțe focale pentru astrofotografie, a însemnat că acest obiectiv a câștigat imediat un loc în geanta mea. Am un sentiment puternic că nu voi fi singurul care simte asta.
 
Jack Fusco Astrofotograf
Jack Fusco este astrofotograf și locuiește în San Diego, California.
În călătoria sa adesea fără somn, se străduiește să împărtășească minunea și frumusețea nopții.
Fie că urmărește Calea Lactee de-a lungul coastei, fie că fotografiază aurora în locații îndepărtate și dificile, fiți siguri ca îl veți gasi cu cafeaua în mână, zâmbind în fața stelelor.
Lucrările sale au fost prezentate de National Geographic, TEDx, LA Times, NASA APOD, BBC, Forbes și de mulți alții.
 
Galerie imagini
Galerie imagini
Galerie imagini

Suport clienti L-V: 09.00-17.30

0725.820.521 office@sigmaphoto.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!