35mm F1.4 DG DN | Art - Un obiectiv ca un cuțit elvețian - Nicolas Datiche

35mm F1.4 DG DN | Art - Un obiectiv ca un cuțit elvețian - Nicolas Datiche
“What the Photograph reproduces to infinity has occurred only once…” Roland Barthes - Camera Lucida

După mai bine de 10 ani ca fotoreporter, pot spune că 80% din fotografiile mele sunt realizate cu un obiectiv de 35 mm. Când mă gândesc la încadrarea și spatiul din jurul unei imagini, o văd în acest cadru de 35 mm. A devenit pentru mine modul natural de a vizualiza o scenă; aproape de parcă aș avea un cadru de 35 mm pe ochi.

35mm este unul dintre cele două obiective „majore” utilizate în fotografia documentară și fotoreportaj. Primul este 50mm. Henri Cartier-Bresson a fost un utilizator “hardcore” al 50mm, în timp ce prietenul său, Robert Capa, a preferat 35mm. Am ales 35mm mai ales pentru că este un fel de obiectiv ca un cuțit elvetian: suficient de larg pentru a fotografia peisaje, unde puteți adăuga subiectul in mediul încojurător, dar, de asemenea, capabil să fotografieze portrete complet sau pe jumătate. În calitate de fotoreporter, nu acopăr neapărat o poveste cu o singură fotografie unică, ci informez privitorul despre aceasta în mai multe imagini diferite: fotografii cu unghi larg, detalii, portrete, acțiune ... etc. Mă simt confortabil făcând asta cu un 35mm . Este un obiectiv unic cu care pot fotografia aproape orice situație în timpul lucrului. Când am datoria să acoper un eveniment pentru știri sau pentru o revistă, este 100% sigur că una din camerele mele principale va avea atașat un 35 mm. Al doilea aparat este mai flexibil și, conform subiectului, ar putea avea 85 mm sau 70-200 mm. Dar, cu toată sinceritatea, prefer să folosesc 85mm pe al doilea corp. Acestea fiind spuse, mă simt mai confortabil cu un obiectiv fix.


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F2.8, 1/2500 s

O poveste despre washi
 

Într-o mică vale, în prefectura Saitama, la nord de Tokyo, apele limpezi ale râului Tsuki traversează un sat și pot fi auzite sunetele sukisu (sita) care trec prin interiorul sukibune (cada), unde sunt create lucrările de maestru ale “washi”. Washi este o hârtie lucrată manual și abilitățile necesare pentru a o face fac parte din lista Patrimoniului Cultural al Unesco.
 

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 200, F2.8, 1/400 s

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F1.4, 1/8000 s


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 640, F5.6, 1/500 s
 

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F1.4, 1/1250 s

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F2.8, 1/40 s


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 800, F1.4, 1/1600 s
 

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F1.4, 1/800 s

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F1.4, 1/400 s


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 400, F4, 1/320 s
 

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 400, F4, 1/80 s

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 800, F2.8, 1/800 s


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F2.8, 1/250 s
 

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 640, F5.6, 1/500 s

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F2.8, 1/250 s

Hârtia și fotografia au fost legate de la bun început. Fotografia s-a născut din dorința oamenilor de a păstra imaginea afișată de camera obscură. Hârtia este modalitatea de a imprima pentru totdeauna ceea ce a văzut camera o singură dată. Sunt foarte recunoscător că am avut această ocazie de a documenta procesul de realizare a washi-ului în acest mic atelier. Totul era perfect pentru fotografie. În primul rând, datorită luminii naturale folosite pentru a verifica calitatea hârtiei și, în al doilea rând, datorită mișcărilor precise și repetitive necesare în fabricarea de washi. Ca fotograf trebuie să fiu “invizibil” în aceste situații; Sunt acolo pentru a documenta, în modul cel mai natural și sincer, modul în care oamenii lucrează și se desfășoară la locul de muncă. De aceea, cunoașterea obiectivului și a încadrării  este cea mai utilă abilitate. Pot să mă mișc fluent; Nu trebuie să mă gândesc ce obiectiv ar trebui să folosesc sau la ce distanță să stau. Știu toate acestea, astfel încât să pot lucra în același ritm ca și muncitorul de washi. Pe măsură ce el se mișcă, și eu mă mișc. Când îmbrățișez acest tempo, pot capta imaginea pe care o doresc.


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 200, F2.8, 1/50 s
 

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 640, F5.6, 1/500 s

SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 500, F4, 1/80 s


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 500, F1.4, 1/500 s

Uneori, fotografii se gândesc prea mult la încadrare, în timp ce mie îmi place să urmez starea de spirit a scenei. Urmărind subiectul meu, apăs pe declanșator; „Ok, nu a fost o imagine grozavă”; apăs declanșatorul din nou și din nou până când în cele din urmă totul merge bine: acțiunea, poziția subiectului; poziția mea și lumina; totul este pe același ritm și obții cadrul. Este ceva care se poate întâmpla o dată într-o fotografie și, dacă mă gândesc prea mult la echipament sau cadru, voi rata.


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F2.8, 1/50 s

Greutatea redusă este esențială și redarea / claritatea superbă, desigur, și un obiectiv F1.4 bun face cu siguranță un partener potrivitt pentru povestirea mea. Diafragma luminoasă  F1.4 nu numai că mă ajută în situații de lumină scăzută, dar îmi poate izola și subiectul dacă am nevoie. În plus, dacă obiectivul poate focaliza destul de aproape, pot arăta detaliile frumoase ale washi-ului proaspăt, cu apa, fibrele și instrumentele. Acest obiectiv bifează toate caracteristicile de care am nevoie ca fotograf documentarist: bun la F1.4, AF rapid și fiabil, inel de diafragmă frumos. De asemenea, pentru mine cel mai important lucru este dimensiunea sa redusă, în special pentru un obiectiv cu deschidere atât de largă. Așa cum am scris înainte, trebuie să urmăresc tempo-ul unui subiect, să intru în spațiul personal și în zonele de confort, așa că vreau un obiectiv care să nu-i intimideze sau să-i facă „incomod” astfel încât să nu prind momentul candid dorit. Am a fost mulțumit de SIGMA 35mm F1.4 DG HSM | Art - varianta concepută pentru DSLR-uri. Îl folosesc de ani de zile și acest nou SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art moștenește complet faima acestui legendar 35mm F1.4 al SIGMA și știu că mă pot baza pe el fără îndoială. Acest obiectiv mic este perfect pentru a rămâne alături de mine.


SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art, SIGMA fp, ISO 100, F1.4, 1/2500 s
 
Nicolas Datiche - Documentarist foto și video
Nicolas Datiche este fotoreporter francez și documentarist ce locuiește în Japonia din 2013 și este corespondent pentru agenția de presă franceză - Sipa Press. Proiectul său “JOURNEYS TO SCHOOL” cu privire la cutremurul și tsunamiul din nord-estul Japoniei a fost prezentat la expozițiile de grup UNESCO și Națiunile Unite din New York. În prezent lucrează pentru știri precum și la proiecte pe termen lung referitoare la gheișele din Aizu, sumo pentru femei și evenimente culturale și de societate care au loc în Taiwan.

Suport clienti L-V: 09.00-17.30

0725.820.521 office@sigmaphoto.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!