SIGMA este un producător pasionat de lentile macro. Inclusiv cu cele EOL, producatorul a realizat 16 lentile macro, inclusiv aceasta. 16 obiective pentru o categorie comună, dar specială. Nu este aceasta o pasiune, sau ce?
O lentilă macro este proiectată în principal pentru fotografierea subiectelor mici si pentru o magnificare mare a acestora. Deoarece nu întotdeauna trebuie să fie versatil sau inovator, criteriile de evaluare a calității imaginii devin mai stricte. Să privim atent lucrurile din jurul nostru. Vedem detalii și texturi. Un obiectiv poate simti mirosul? Îmi amintesc acum că am văzut câteva imagini care exprimau și miros. În plus, o lentilă arată lumea care nu poate fi văzută cu ochiul liber prin planul focal subțire ca de hârtie, bokeh cremos și umbre misterioase. Deoarece o imagine redată de un obiectiv nu este o copie a viziunii noastre, o fotografie bună este mai mult decât o înregistrare: devine o artă. Oricum, haideți să vedem cum redă lentila „razor sharp”.

Botanica.
Florile și plantele sunt subiectele cele mai populare pentru un obiectiv macro. Ne dorim ca acesta să capteze pe deplin detaliile și texturile grozave ale naturii, inclusiv formele lor complexe, moliciunea / duritatea și netezimea / rugozitatea. Nu este nevoie de niciun efort pentru ca acest obiectiv să depășească asta. Bokeh-ul, în special în prim-plan, este deosebit de frumos. În plus, îndeplinește o altă cerință importantă în fotografia plantelor: să fie capabil să exprime mediul în care sunt înrădăcinate sau „sentimentul de stabilitate” în termeni fotografici, din jurul lor. Per total, acest obiectiv este perfect.

© Juzo Iwaki

© Satoru Korenaga

© Satoru Korenaga

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki
Pe masă
O alta zona important de fotografiat pentru o lentilă macro sunt subiectele de pe masă. În timp ce în trecut se foloseau o varietate de adjective pentru a descrie cum arată lucrurile de pe masă, acum par a fi rezumate într-un singur cuvânt, „instagenic”. Este în regulă. Nu-mi pasă de cuvinte. Acest obiectiv exprimă culori, forme, temperatură, miros și chiar “gust”. Deși majoritatea fotografiilor ale unor subiecte de pe masă sunt fotografiate la aproximativ 45 de grade folosind deschideri mai mici de diafragmă, câmpul de profunzime este totusi ingust la distante mici fata de subiect. Calitatea imaginii este determinată direct controlând profunzimea. Acest frumos prim-plan și fundal bokeh este seducător. Și, sunt impresionat de rezoluție și claritate. Acest obiectiv este gata să vă învețe ce înseamnă să fii cu adevărat fotogenic.

© Satoru Korenaga

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki
Facut din otel
Există tot felul de metale. Pot fi lucioase, lustruite, reci sau calde. Această imagine evocă senzația tactilă pe care am avut-o când am atins-o, și să nu mai vorbim de cum arată un metal. Utilizarea mecanismului de focalizare prin extiderea externă a grupului de lentin în locul focalizării interne, are ca rezultat o calitate mai bună a imaginii. Motorul de focus “DC” îmbunătățește mai mult calitatea imaginii, în timp ce un algoritm AF îmbunătațit vă ajută să realizați o focalizare extrem de fină, pentru un obiectiv cu o performanță mai ridicată. Între timp, daca dorim, ne putem concentra pentru o focalizare manuală. Bănuiesc că, în cazul fotografierii metalelor, dorim să focalizăm manual destul de des. Desigur, SIGMA recunoaște importanța focalizării manuale. Acest obiectiv are un inel de focalizare larg. Focalizarea manuală cu acest obiectiv oferă o experiență plăcută.

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki
Comun
Să facem ceva diferit: fotografiem instantanee. Desigur, nu am avut nicio problemă cu asta. De fapt, distanța focală de 70 mm oferă o experiență de fotografiere confortabilă pe stradă, deoarece este ușor de compus, mult mai ușor decât cu un obiectiv cu unghi larg. În timp ce „ceva în plus” este binevenit pentru o lentilă cu un raport telephoto scurt, naturalețea maximă a redării este esențială pentru o lentilă macro. Expresia „naturalețe maximă” poate suna ciudat, dar mă încurajează să fotografiez tot felul de subiecte. Dacă vedeți imaginea munților la dimensiunea inițială, veți vedea că fiecare copac de pe cel mai îndepărtat munte arată sharp. Acest obiectiv este tot ce am nevoie.

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki
Alterarea
Nimic nu este permanent. Totul decade și dispare. Fotografia macro arată istoria obiectelor. Acest obiect metalic a fost vopsit mai întâi în culoare albă înainte de a fi recuperat în culoarea albastră și apoi roșu. Mă întreb câți ani au trecut pentru fiecare strat. Culoarea albă poate fi primul strat, amorsa. Semnul dezgropat, al cărui vopsea se decojeste, prezintă o arta a unui pictor care poate a dispărut, ce acum pot simți respirația lui. Nu spun că nu mă pot simți în acest fel cu alte lentile macro. Cu toate acestea, fără o rezoluție înaltă, o reproducere precisă a culorilor și un camp focal clar, această imagine ar fi trebuit să arate foarte diferit.

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki

© Juzo Iwaki
Există un motiv pentru ca un brici să fie tăios.
Lungimea măsurată a acestui obiectiv impreuna cu parasolarul este de aproximativ 165mm. Cu un diametru al filtrului de 49mm, pare a fi lung. Dar, se datorează în principal lungimii parasolarului, obiectivul în sine are o lungime de 105,8 mm. Greutatea este mica, este de doar 515 g, face obiectivul usor de manipulat. Când subiectul este focalizat la distanța minimă de focalizare (25,8 cm), acesta se află la aproximativ 6 cm distanță față de parasolar.
Toate lentilele Sigma, inclusiv acesta, sunt livrate numai după ce au fost testate cu senzorul de imagine de 46 megapixeli Foveon, numit „A1”. Această inspecție este, evident, prea severă pentru camerele cu alte monturi, deși nu știu prea multe despre senzorii Foveon ce se gasesc pe montura SA. Cu toate acestea, SIGMA îsi face timp pentru a face acest lucru. Motivul este de la sine ințeles: furnizarea de lentile de înaltă calitate și performantă. „Dumnezeu este în detalii”. Dacă misiunea unui obiectiv macro este să-l găsim pe el (sau „zei” în politeism) în universul detaliilor fine, există unii zei pe care nu îi putem găsi fără a merge atât de aproape.