SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM I Sports

SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM I Sports
Noul "60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM | Sports" este succesorul celebrului "APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM" Cu toate acestea, este mai mult decât „succesorul”, din cauza îmbunătățirii semnificative.
Acest obiectiv aparține liniei Sports, cu un zoom generos pentru a face față tuturor tipurilor de situații, precum și AF-ul rapid și precis. Pentru acest scop, trei fotografi au avut la dispoziție trei tipuri de subiecte: biciclete, trenuri și animale sălbatice.

 



© Wataru Nakamura

Libertatea de încadrare în fotografia sportivă oferită de zoom 10X
(Fotografie și text de Wataru Nakamura)
Pentru a fotografia scenele sportive de aproape, trebuie să fotografiem în interiorul așa-numitei „funii”, deschise exclusiv oamenilor media cu buletinul de presă. Majoritatea oamenilor, în schimb, trebuie să fotografieze de la distanță mare. În acest sens, distanța focală de 600 mm la capătul tele este extrem de utilă. Un teleobiectiv ultra-focal fix de mare viteză este drăguț, dar sunt atras de gradul de libertate în încadrare realizat de raportul de zoom 10X, deoarece mă ajută să găsesc „scene sportive” dincolo de simpla fotografie sportivă.


© Wataru Nakamura

Am extins mai întâi până la capătul de 600 mm pentru a surprinde subiectul, apoi am redus până la aproximativ 450 mm pentru a ajusta încadrarea. Doar cu un obiectiv cu zoom pot fotografia și reîncadra astfel.


© Wataru Nakamura

Cu această combinația de tele de 600 mm și raportul de zoom 10X, puteți fotografia aproape orice de la distanță. Tot ce a trebuit să fac pentru a include linia frumoasă a drumului a fost să rotesc inelul de zoom.


© Wataru Nakamura

Am deținut odată prima generație a 50-500mm. Sunt impresionat de îmbunătățirea extraordinară a calității imagini, care depășește ceea ce ne așteptăm de la un obiectiv de zoom.


© Wataru Nakamura

Chiar și atunci când folosiți lentile focale fixe în condiții dificile, acest obiectiv zoom va veni la îndemână ca o completare pentru a îmbunătăți varietatea de fotografiere.

 



© Juzo Iwaki

În căutarea sinelor de cale ferată cu 60mm și 600mm
(Fotografie și text de Juzo Iwaki)
Deși nu știu prea multe despre căile ferate, noul DG 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM | Sports de la SIGMA m-a inspirat să fotografiez scene de la calea ferată. Am decis să fotografiez linia Tadami care se află între stația Aizu-Wakamatsu din orașul Aizu-Wakamatsu (Prefectura Fukushima) și Gara Koide din orașul Uonuma (Prefectura Niigata). După ce am studiat câteva poziții de fotografiere, am urmat linia Tadami de la Fukushima la Niigata.
Aceasta este fotografia făcută la primul meu punct de fotografiere. Ar fi trebuit să pot conduce până în acest loc, dar drumul era închis din cauza lucrărilor. De acolo, a trebuit să merg pe jos ducând camera și un trepied. Curând după ce am ajuns, m-am pregătit, iar un tren a început să traverseze podul de fier. Am extins până la 600mm și am fixat planul focal la o distanță scurtă de cadrul lateral de fier al podului.


© Juzo Iwaki

După ce am făcut mai multe fotografii la capatul tele de 600mm, am redus până la capătul wide de 60mm pentru a arăta diferența unghiului de cuprindere dintre cele două capete. Cum aveam de gând să folosesc distanța focală de 60 mm când trenul ajunge la mijlocul podului, am exersat să întorc rapid inelul zoom înainte! Desigur, aceasta a fost și o necesitate, deoarece  trec foarte puține trenuri și a trebuit să profit la maxim de oportunitatea limitată. Cum nu am schimbat poziția camerei, compoziția poate părea imperfectă. Cu toate acestea, imaginea arată foarte clar. Contrastul și reproducerea culorilor sunt corecte. Această imagine s-a dovedit a fi ultima fotografiată sub soare.


© Juzo Iwaki

Linia Tadami rulează într-un sat pitoresc. Cu siguranță, nu o vezi. Curând după ce mi-am instalat echipamentul, a venit trenul. Eram sigur că a venit pentru că am auzit sunetul. Dar, totul, inclusiv trenul și satul erau acoperite de nori. Am făcut această fotografie, cu putin regret, prin golul dintre nori. În mintea mea, linia Tadami era pictată frumos în alb și verde. Avantajul unui obiectiv zoom este intervalul dintre cele două capete, mai degrabă decât ele însele. Când poziția de fotografiere este limitată, veți aprecia abilitatea de a regla fin compoziția cu până la 1 mm sau 2 mm. Acesta este un avantaj pe care un obiectiv cu focal fixă nu îl poate face niciodată.


© Juzo Iwaki

De fapt, linia Tadami are o secțiune închisă ce are o lungime de aproximativ 30 de kilometri, din cauza dezastrului din 2011. Aasta înseamnă că linia circulă printr-o valea foarte abruptă. Când am luat-o pe traseul 252 care merge de-a lungul liniei Tadami, am fost speriat, deoarece a trebuit sa conduc prin valea abruptă a munților. Cum au construit calea ferată într-un vârf de munte? Această fotografie a fost făcută în partea Niigata, in zona inchisă. Acest punct nu a fost în lista mea de puncte de fotografiere, dar, din fericire, zoom-ul de 60-600mm mi-a permis acest lucru.


© Juzo Iwaki

Acesta este penultimul tren al zilei, fotografiat la ultimul meu punct de fotografiere. Era deja întuneric și a trebuit să decid dacă  trebui să urmăresc viteză obturatorului sau să folosesc o sensibilitate ISO mai mică. În cele din urmă am decis să folosesc ISO 100, rezultând un subiect blurat. Ceea ce m-a impresionat cu adevărat este redarea clara a surselor de lumină de pe stalpii de langa sină. Imaginea îmi amintește de mirosul ploii, chiar dacă nu a fost surprinsă clar in fotografie.

 



© Satoru Korenaga

O întâlnire cu „Montain God”
(Fotografie și text de Satoru Korenaga)
După ce am auzit de distanța focală de 60mm și 600mm, primul lucru care mi-a venit în minte a fost locul numit „Kamoshika-daira” sau Platoul Serow. Mă puteam gândi la niște animale sălbatice pe care să le urmăresc în apropierea regiunii Kanto, dar am auzit și că puteam gasi capra Japoneză, una dintre speciile protejate ale Japoniei, în Kamoshika-Daira. Dar, care sunt șansele de a le vedea? Este o comoară naturală, nu ceva ce pot vedea la fermă. Dar, a trebuit să merg, pentru că nu aaveam nicio șansă să le văd decât dacă mă duceam acolo.


© Satoru Korenaga


© Satoru Korenaga

Înainte de a merge să văd caprele, am exersat fotogafiatul în grădina zoologică. Acest lucru nu mi-a oferit doar oportunitatea de a testa performanța AF, ci și ergonomia obiectivului (o problemă importantă pentru o lentilă mare), dar mi-a permis să mă pregătesc și pentru cel mai rău scenariu: este posibil să nu pot vedea caprele deloc.


© Satoru Korenaga


© Satoru Korenaga

Am intrat în grădina zoologică imediat după ce s-a deschis și am început să caut subiecte de fotografiat. Doar elefanții și maimuțele japoneze nu sunt în cușcă. Am fotografiat maimuțele în mișcare pentru a verifica capacitatea de urmărire AF. Am continuat să urmăresc subiectul, fără a eșua, de asemenea, în modul AI SERVO. Exista o plasă în fața berzei albe, dar am am putut să mă apropii foarte mult, profitănd de distata focal. Am avut succes. Tot ce speram acum era să văd caprele japoneze.


© Satoru Korenaga

Am părăsit casa pe la ora 3:30 AM pentru a merge spre Kamoshika-Daira, lângă Muntele Asamayama în Prefectura Nagano. Nu am văzut nicio persoană pe potecă pentru că era la o săptămână după vacanță. Temperatura a fost de 16 grade Celsius, puțin răcoare. Dar, picioarele mele au început să tremure din cauza pantelor abrupte și a trebuit să îmi trag sufletul. Cu câteva pauze la fiecare 20 de minute, mi-a luat aproximativ 2 ore să ajung la Kamoshika-Daira. Potrivit proprietarului cabanei de la varful muntelui, ar fi trebuit să pot vedea caprele dacă așteptam o jumătate de zi, deși nu este ușor să le găsesc în spatele ierbii înalte, iar femelele apare rar, sunt mai precaute.


© Satoru Korenaga

Dar, unde sunt caprele? Timp de 2 ore le-am căutat pe diferite trasee, dar fără succes. Am văzut câteva urme, dar nu am putut găsi caprele. Sunt exact ce ne-am aștepta de la o comoară naturală. Poate că este timpul să renunț. Când am început să cobor pe munte, am simțit ceva privindu-mă. Încet, m-am întors. Iată! O capră japoneză mă privea din iarbă la vreo 20 de metri distanță. A fost mult mai mare decât mă așteptam și a început să dea cu copita într-o atitudine amenințătoare. Am gresit. Caprele nu sunt deloc „drăguțe”. Copleșit de emotie, inima mea a început să bată mai repede. Văd. Acesta este un animal sălbatic. Într-un fel și-a dat seama că nu sunt ostil, iar eu oricum nu m-am apropiat. Dar, ochii arătau complet diferiți de cei ai animalelor îmblânzite din grădina zoologică. Demn și rezervat, aș spune. Mi-am venit in fire și am apăsat ușor butonul declanșator. Plictisită, capra a dispărut în pădure, ca și cum ar spune: „lasule!”.


© Satoru Korenaga

Imaginile vorbesc de la sine despre calitatea imaginii. Deși am fotografiat cu acest obiectiv din mână, pentru a fi mai practic se recomandă un trepied. Ce aș avea de adaugat este că acest obiectiv este enorm. În schimb, calitatea imaginii este excelentă. Poate a fost o simplă coincidență că am văzut o capra japoneză, dar rezultate uimitoare sunt întotdeauna garantate atât timp cât dețineți acest obiectiv.




 

Suport clienti L-V: 09.00-17.30

0725.820.521 office@sigmaphoto.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!