SIGMA 45mm F2.8 DG DN | Contemporary

SIGMA 45mm F2.8 DG DN | Contemporary
50mm este cea mai comună distanță focală pentru un „obiectiv standard”. Este considerat a fi ideal pentru surprinderea scenelor de zi cu zi, deoarece corespunde cel mai bine perspectivei ochiului uman. Cu toate acestea, uneori este prea îngust pentru a surprinde peisajul urban în mod natural. Mă gândesc și la 35mm, dar parcă este prea larg. Până la urmă, mă întorc la 50mm îngrijorat de lungimea suplimentară. Când mi s-a cerut să testez acest obiectiv F2.8 de 45 mm, am fost cel mai încântat de cei 5 mm, punând deoparte performanța optică. Diferența de 5 mm pare mică, dar face o diferență mare în fotografie. Informațiile suplimentare aduse de micșorarea cu 5 mm sporesc adâncimea imaginilor și măresc ușor lățimea. Locația era orașul Kyoto. Florile de cireș erau în plină floare și am umblat așa cum mi-a dictat dispoziția.


© Hiroshi Haraguchi

Fațadele de pe străzile principale

Această fotografie făcută pe strada principală arată flexibilitatea distanței focale de 45mm. Diferența de 5 mm este mai semnificativă decât mă așteptam. Nu a trebuit să fac pasul înapoi, luând o poziție semi-ghemuită pentru a folosi perspectiva puțin mai largă. Fotografiatul este plăcut pentru că nu trebuie să mă gândesc prea mult la compoziție. De asemenea, sunt impresionat de reproducerea culoriilor ce redă frumos gradarea tonurilor de roz a florilor de cireș. Zona de clar este suficient de sharp, deși are o notă moale si elegantă la situatiile cu iluminare din spate.


© Hiroshi Haraguchi
 


© Hiroshi Haraguchi

Străzile din Kyoto urmează un model cu drumuri drepte. În mod similar, arhitecturile istorice de-a lungul drumurilor sunt încadrate de linii drepte delicate. Poate că această frumusețe țesută de liniile drepte este cea care ofera acest peisaj sofisticat al orașului Kyoto. 45mm F2.8 DG DN | Contempory surprinde liniile drepte asa cum sunt. Distorsiunea scăzută de-a lungul cadrului este liniștitoare și pot fi folosite întotdeauna în compoziție modele geometrice. În calitate de fotograf profesionist, îmi place sa am calitate uniformă a imaginii din colț in colț. Și când o lentilă oferă această facilitate la diafragmă deschisă, am mai multă încredere în ea.


© Hiroshi Haraguchi


© Hiroshi Haraguchi

Fotografiate la diafragmă maximă, grinzile și cadrul arată foarte sharp și au un contrast bun. Vignetarea este aproape neglijabilă.
Până acum, am observat că acest obiectiv este usor soft, foarte placut, în timp ce performanța generală rămâne ridicată. Acesta este acel timp de obiectiv care devine din ce in ce mai interesant cu cât il folosești mai mult.
 



© Hiroshi Haraguchi

Aleile lăturalnice
După ce am înțeles caracterul de bază al acestui obiectiv, am intrat pe aleile lăturalnice pentru a fotografia mai atent. Aceste alei sunt incredibil de liniștite, chiar dacă sunt la doar un pas de locurile aglomerate. Când fotografiez o alee cu 45 mm, aș folosi compoziția verticală pentru a exprima adâncimea locației. Motocicleta din prim plan are detalii deosebite. Bokeh-ul perfect exprimă distanța până la fundal, fără a deveni părtinitor și ajută subiectul principal să iasă în fața. Obiectivul a reprodus perfect atmosfera locației. Această imagine mi-a întărit impresia despre acest obiectiv: vreau să il iau cu mine tot timpul.


© Hiroshi Haraguchi

Japonez și occidental. Organic și anorganic. Natural și artificial. Armonia dintre aceste extreme este și componenta principală a orasului Kyoto. Claritatea crește dramatic, doar inchizand un stop de diafragmă. Aproape că pot simți duritatea, asperitatea și chiar răceala pietrelor. Reproducerea profundă a culorilor exprimă vitalitatea florilor de camelie, chiar dacă nu sunt foarte “proaspete”.


© Hiroshi Haraguchi

Aceste antichități de bun gust din cafenelele clasice, situate  de-a lungul aleii, au fost subiecte perfecte pentru obiectiv, deoarece distanța focală de 45 mm m-a ajutat să încadrez și să surprind atmosfera fără a face un pas înapoi. Cu diafragma F2.8, nu a trebuit să măresc prea mult sensibilitatea. Reproducerea bogată a culorii comunică aerul nobil al locației.


© Hiroshi Haraguchi

Conform SIGMA, obiectivul redă un bokeh frumos și un nivel scăzut de vignetă. Și este adevărat, bokehul din spate pare bogat și expresiv ca o pictură în ulei și adaugă profunzime imaginii. Zona de clar este sharp la deschidere maximă, dar din nou, putin soft (deși pare un paradox). Vignetarea este bine controlată si îmi oferă încredere să fotografiez la deschidere mare. Obiectivul are personalitate.


© Hiroshi Haraguchi


© Hiroshi Haraguchi
 


© Hiroshi Haraguchi

Artizanat recunoscut de către meșteri.
Am vizitat o fabrică de rame din orașul Uji. Obiectivul redă frumusețea cadrelor ce sunt luminate din spate de catre lumina difuză. Aberația cromatică axială este foarte bine controlată. Reproducerea tonală și contrastul sunt excelente.


© Hiroshi Haraguchi

Fotografiam un tânăr meșter in timp ce lucra cu spor, iar acesta mi-a spus,

"Pare elegant și pare a fi construit foarte bine."

Am fost surprins. Știu că acest obiectiv este foarte bine realizat. Îi pot simți instantaneu robustețea, deoarece șasiul și chiar exteriorul sunt din metal. Zimții profunzi ai inelului de focalizare și ai parasolarului nu numai că ajută la o priza mai bun, dar oferă și o impresie sofisticată a design-ului. Deși această măiestrie ar face cu siguranță impresie la fotografi, a făcut-o și la cineva care nu face fotografie.


© Hiroshi Haraguchi

Cu toate acestea, are sens că un meșter, maestrul instrumentelor profesionale, a reacționat la măiestria acestui obiectiv. Nu a fost nevoie de timp pentru el să aprecieze designul și calitatea produsului. Se pare că există ceva în comun pe care experții îl apreciază, indiferent de zona de expertiză.


© Hiroshi Haraguchi



Domnului H, veteran mesteșugar, îi place și lui să facă fotografii, și am sfârșit prin a vizita casa lui. El a început să se joace cu obiectivul spunând: „Îmi place senzatia pe care ti-o oferă inelul de focalizare” și i-a plăcut să scoată sunete prin montarea si demontarea parasolarului metalic. În aceste zile, este greu să găsești un obiectiv care să atragă fotografii doar prin aspectul și senzația sa. Apropo, bucataria a fost proiectată chiar de el, dupa cum se vede pe planul ce-l tine in mână.

Este doar părerea mea, dar cred că SIGMA a dezvoltat acest obiectiv pentru distracție. Atingerea finisajelor de înaltă calitate este o bucurie. Operabilitatea este solidă și plăcută. Designul este compact și elegant, și combinația dintre rafinata lungime focală de 45mm și luminozitatea suficient de rapidă, F2.8, este perfectă. Acest obiectiv atractiv îndeplinește toate cerințele pentru a fi un obiectiv de bază. Domnul H spune: „Imaginile sunt perfecționate numai după ce sunt înramate”. Cea mai bună optica este perfectionată cu cel mai bun finisaj și design.

 

Suport clienti L-V: 09.00-17.30

0725.820.521 office@sigmaphoto.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!