SIGMA 35mm F1.2 DG DN | Art - Impresii

SIGMA 35mm F1.2 DG DN | Art - Impresii
Este promițător faptul că SIGMA lansează în sfârșit un obiectiv cu diafragma de F1.2, deoarece au lansat destule obiective cu focala fix cu diametru mare. Avansul camerelor digitale necesită o performanță optică mai bună a lentilelor. SIGMA trebuie să fie foarte încrezătore pentru că au ales să dezvolte obiective cu F1.2, când deja nu ne mai este frică să creștem sensibilitatea ISO.

Testul a început cu portrete. Locația subterană avea un pian și un soare indirect foarte slab din cauza norilor groși. Într-o asemenea situație, singurul lucru în care pot avea încredere este performanța obiectivului în sine. Imediat ce am început să fotografiez, am simțit că fotografiez cu un obiectiv de format mai mare (medium format)


© Yoshino Adachi

Această compoziție este tipică unui obiectiv de 50mm. Redarea fotografiilor este foarte foarte sharp până la colțuri, în ciuda adâncimii de camp foarte mici pentru 35 mm. La fel cum F1.4 și F1.8 sunt diferite între ele, F1.2 are propria lume. Privind în vizor, îl ascultam pe Scriabin (compozitor rus) pe care îl cânta. A fost efemer și frumos. Un interpret întruchipează lumea pe care o are și asta am vrut să exprim. Vignetarea este incredibil de bine controlată pentru diafragma de F1.2, dar nu este eliminată complet, în măsura în care sa evidentiaze estetic subiectul.


© Yoshino Adachi

Cu puterea lui F1.2, subiectul nu trebuie să fie întotdeauna aproape pentru a ieși in evidenta, conturând foarte bine și atmosfera.


© Yoshino Adachi

Razele soarelui trec prin lentilă, dar reproducerea culorilor este încă bogată, iar linia de margine a subiectului cel pune evidență este sharp. Calitatea ridicată a imaginii la  deschidere largă permite fotografilor să se exprime cât mai liber. Adâncimea focală devine ingustă ca o foiță de hărtie la distanță apropiată. Bokeh-ul nu este topitor de cremos, dar nu devine niciodată zgomotos și deranjant.
 




Model: Chinami Yamaguchi
Este o pianista ce realizeaza concerte simfonice in Japonia. Îi place mancarea picanta si are o aparență deosebita între fizic si pesonalitate.







 



© Takumi Hayato
“Toxicul” F1.2
 
Privind aceste flori colorate, am înțeles de ce se spune că Japonia este o țară frumoasă. Am fotografiat flori într-o varietate de condiții de iluminare, inclusiv lumina moale de primăvară, lumina pe fundal și raze de soare care curg prin frunze. Aceste imagini reproduc chiar scenele pe care le-am văzut. Reproducerea culorilor este clară chiar si la colțuri. Bokeh-ul este extrem de frumos. Din nou, aberația cromatică este minimă chiar și pe marginile subiectelor cu contrast ridicat. Spre deosebire de multe lentile cu diametrul mare, acest obiectiv nu devine soft nici măcar la deschidere maximă.


© Takumi Hayato













Petalele arată foarte drăguț și realist. Redarea accentuată a striaților petalelor este pur și simplu uimitoare. Fundalul este redat in tonalității bogate de culoare.















        © Takumi Hayato















Redarea este delicată chiar și în situații de lumină scăzută. Atmosfera aceasta din imaginea alăturată nu ar putea fi redată atât de plăcut si fidel fara un obiectiv super performant












 
© Takumi Hayato       
 
© Takumi Hayato
Redare delicată și precisă
 
Mi-a plăcut cu adevărat să testez acest nou obiectiv Art, primul obiectiv F1.2 de la SIGMA. Bokeh-ul este minunat, iar gradația este bogată. O aberație extrem de scăzută chiar și la deschidere largă nu face decât să adauge realitate imaginilor. Acest obiectiv invită cu siguranță fotografii în noua lume a fotografiei.


© Satoru Korenaga
Aberatiile optice de tip coma sunt reduse la minim
 
După cum mi s-a spus că aberatiile de tip coma sunt reduse semnificativ cu acest obiectiv, am fotografiat scene de noapte cu surse de lumină punctuale pentru a verifica modul în care sunt înfățișate. Majoritatea lentilelor cu focală fixă cu diametrul mare sunt predispuse să aibă aberatii coma flare, ceea ce se remarcă cel mai mult la sursele de lumină punctiformă ce sunt redate sub forma alungită. 35mm F1.4 DG HSM | Art lansat în urmă cu 7 ani este foarte popular pentru claritatea remarcabilă și bokeh-ul frumos. Cu toate acestea, cele mai recente camere cu mai mulți pixeli și rezoluție mai mare pot afișa slăbiciunea potențială a lentilelor cu diametru mare. Pentru a testa cât de bine rezolvă problema acestui obiectiv, am făcut comparații cu fotografiile de noapte realizate cu acest obiectiv și cu  F1.4 DG HSM Art de 35 mm. Subiectele pe care le-am ales au fost clădirile din Marunouchi, Tokyo, deoarece au surse luminoase de diferite marimi. Am fixat camera pe un trepied și am fotografiat în aceleași condiții, cu excepția numărului F maxim. Iată rezultatele.
 
 

 

Dacă aruncați o privire la imaginile mărite ale secțiunilor din casetele roșii, veți vedea aberatiile coma cu 35mm F1.4 DG HSM  Art  la diafragmă deschisă. În mod surprinzător, pe de altă parte, este la minim cu 35mm F1.2 DG DN Art, iar  35mm F1.4 DG HSM Art trebuie să fie inchis la F2.8 pentru a se potrivi cu 35mm F1.2 DG DN Art.  Cu alte cuvinte, 35 mm F1.2 DG DN Art are cel puțin 2 stopuri în ceea ce privește aberațiile de tip coma. Când fotografiem stele, dorim un zgomot mai mic și o viteză mai rapidă a obturatorului pentru a nu le avea mișcate. Acest obiectiv facilitează puternic fotografierea scenelor de noapte și a stelelor.
 

Suport clienti L-V: 09.00-17.30

0725.820.521 office@sigmaphoto.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!