Psihologia fotografiei este de multă vreme fascinată pentru mine în foarte multe aspecte, iar unul din cele mai interesante subiecte este către ce componentă a fotografiei sunt atrași oamenii. Bineînțeles, diferă de la om la om. Mă interesează întotdeauna gândurile oamenilor despre propriile mele imagini și, după o prezentare, mă întreb adesea care a fost imaginea preferată? Nu caut laude și nu vreau sa aflu pentru propria mea vanitate - mă interesează cu adevărat ce imagini au generat un impact și de ce - de multe ori oamenii nu pot explica de ce le place o anumită imagine, ceea ce este bine, dar dacă nu înțelegem ce imagini se conectează eficient cu oamenii, nu putem spera să devenim mai buni comunicatori vizuali.
SIGMA fp L, SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, ISO 100, F11, 1/80s, 54mm
Indiferent de cât de isteți am putea crede că suntem ca și fotografi, dacă nu putem comunica intr-un limbaj pe care ceilalți îl pot înțelege, atunci eșuăm. Greșeala pe care o fac mulți fotografi este că aceștia creează un nivel de complexitate în imaginile lor pe care publicul pur și simplu nu-l poate întelege și asta înseamnă că nu îți poti transmite mesajul. Această mentalitate nu este condusă de dorința de a deveni mai bogat sau de a urmări doar imagini pe care oamenii sunt mai susceptibile să le cumpere sau de a obține mai multe „aprecieri” pe Instagram, ci de a deveni un comunicator vizual mai bun, ceea ce este fundamental pentru ceea ce noi, ca fotografi , ar trebui să aspirăm să fim. Vânzarea mai multor imagini și obținerea de aprecieri nu ar trebui să fie motivația principală, ci recompensa pentru o înțelegere mai profundă.
SIGMA fp L, SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, ISO 100, F9, 1/200s, 100mm
Una din teoriile mele, care face obiectul unui curs pe care pe care l-am predat în ultimii paisprezece ani la Scottish Highlands este „Making Order from Chaos”. Suntem înconjurați de haos vizual și ca fotografi trebuie să învățăm să-l decodăm. Din momentul în care deschidem ochii dimineața suntem bombardați continuu cu imagini și, ca fotografi, trebuie să decodăm mesajele vizuale care sunt conținute în interior. Folosind lumina, grafica, culorile, texturile și modelele, trebuie să traducem ceea ce vedem în lumea tridimensională în care existăm, în lumea bidimensională a fotografiei. După cum mulți dintre noi am realizat, este mai ușor de spus decât de făcut.
Într-o călătorie recentă în Highlands, am pus acest lucru în practică, lucrând în primul rând cu noul SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, cel mai mic și mai ușor obiectiv din clasa sa. Sunt de mult timp un “avocat” al distanței focale de 28 mm pentru fotografia de peisaj și am constatat că rareori folosesc ceva mai larg în fotografia mea. Distanța focală de 28 mm oferă, ceea ce cred, combinația perfectă de mărire și unghi de cuprindere, fără distorsiunea asociată cu distanțe focale cu unghi mai mare unde prim-planurile sunt accentuate în mod nefiresc. Cu toate acestea, ceea ce se remarcă cu adevărat la acest obiectiv este dimensiunea sa - am cerut echipamente mai mici și mai ușoare de mulți ani, iar 28-70 mm SIGMA este o mărturie a ceea ce se poate realiza. Cu un obiectiv de acest gen, puteți rătăci pe munte sau naviga pe ocean fără povara unei genti grele și fără a compromite calitatea imaginii. Acest obiectiv și celelalte care vor urma vor ajuta la eliberarea fotografilor de povara echipamentului care, în cele din urmă, ne va spori plăcerea față de natură.
SIGMA fp L, SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, ISO 100, F16, 0.7s, 44mm
Fotografiatul în “interiorul” peisajului mi se pare la fel de satisfăcător ca și fotografiatul peisajelor mărețe. Acest gen de fotografie nu este macro, eu îl numesc „peisaj intim”, pentru fotografia convețională de peisaj trebuie să existe un început și un sfârșit - aceste imagini ar trebui să fie ceva mai mult decât o fotografie a unei ciuperci sau a câtorva licheni pe o piatră, pe care le-ați putea găsi într-un manual de biologie. În esență, ar trebui să fie despre relația dintre un grup de elemente în care există o compoziție - o cale vizuală, pe care tu, fotograful, ai identificat-o. Marele avantaj al acestui tip fotogafiere este originalitatea, iar aceasta nu prea poate fi reprodusă de altcineva.
Am lucrat cu cei 61 mega-pixeli ai SIGMA fp L și SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, ce a fost optimizat pentru a fotografia la distanțe scurte. Am petrecut câteva ore la o cascadă înghețată încercând să fac ordine intr-un mare haos. Nu poți să pleci fără să faci fotografii cu bucațile mari de gheată, țurțurii mari sunt impresionanți, dar sunt mai multe subiecte de fotografiat dacă ești pregatit sa le vezi. Si asta este cheia, trebuie să explorezi ca un detectiv, cam în felul în care o făceau stramoșii nostri cănd erau in cautare de hrană. Adesea, după ce ai examinat o zonă, vei ieși cu mâna goală, dar partea interesantă este că te conectează cu peisajul la un nivel mai intim.
SIGMA fp L, SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, ISO 100, F16, 0.7s, 44mm
Obiectivul și camera au funcționat perfect. Ca de obicei, camera era pe trepied și lucram în modul manual folosind EVF-ul pentru a compune secțiuni mici, izolate, ale cascadei de gheață. Într-o anumită secțiune, am văzut plante captive în gheața uriașă, și le-am fotografiat de la o distanță mică. La întoarcerea în studio, am descărcat imaginile și am fost foarte impresionat de gama dinamică și culori, iar pe una am și imprimat-o pe imprimanta mea Canon. Fotografia atârnă acum pe peretele studioului meu și se intitulează “Entombed” și am cerut deja feedback-ul oamenilor. În viață, nu încetăm niciodată să învățăm.
SIGMA fp L, SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, ISO 100, F16, 0.7s, 48mm
SIGMA fp L, SIGMA 28-70mm F2.8 DG DN | Contemporary, ISO 100, F16, 0.7s, 70mm
Folosind camera timp de trei săptămâni, am fost surprins de versatilitatea sa. Pot fi multe camere pentru atât de multe tipuri de fotografi. Dacă doriți libertatea de a explora pe jos, cu bicicleta sau cu caiacul și nu doriți vă lăsați copleșiți de echipamentele grele și voluminoase fără a fi nevoie să faceți compromisuri în ceea ce privește calitatea, atunci aceasta ar putea fi o cameră pentru dvs. Dacă sunteți cineva căruia îi place pur și simplu să arate și să tragă pe auto-iso, atunci această cameră va fi, de asemenea, atractivă, și dacă sunteți cineva ca mine, care rareori foloșește tehnologiile avansate ale camerei și lucrează cu ea manual, ca în era filmului, va fi deasemenea potrivită. Încă o dată, ‘Less is more”.
Colin Prior -Fotograf peisagist
Colin Prior este un fotograf de peisaj aclamat, cu aproape patru decenii de experiență. El caută modele si peternuri în peisaj și legăturile ascunse dintre realitate și imaginație. Imaginile sale care surprind momente sublime de lumină și pământ sunt rezultatul unei planificări minuțioase și deseori durează ani de zile. Numeroasele sale publicații includ Living Tribes (2003), The World's Wild Places (2006), Scotland’s Finest Landscapes (2014) și The Karakoram: Ice Mountains of Pakistan. Printre premiile lui Prior se numără National Adventure Awards, Business Category Winner (2015) și Premiul scoțian pentru excelență în cultura montană (2020). El este Ambasador pentru RSPB Scoția și a făcut obiectul a trei documentare ale BBC intitulate Mountain Man.