16mm F1.4 DC DN | Contemporary - Impresii

16mm F1.4 DC DN | Contemporary - Impresii
Acest încântător obiectiv “prime” F1.4 oferă un unghi wide de 24 mm echivalent pe full frame pe montura SONY E și un unghi semi wide de 32mm pe montura Micro Four-Thirds. F1.4 pentru seria Contemporary, când majoritatea obiectivelor din seria Art pentru mirrorless au F2.8? Potrivit reprezentantilor SIGMA, ei se străduiesc să facă cele mai bune obiective, indiferent de linia de produse. În ceea ce privește acest obiectiv din linia Contemporary, prioritatea principală a fost realizarea unor caracteristici, inclusiv diametrul mare de F1.4 și o calitate bună a bokehului, profitând de corectarea distorsiunii în cameră. Acum, văd de ce alte obiective din seria Art pentru camerele mirrorless au F2.8. SIGMA a adoptat o abordare avangardistă pentru a urmări calitatea imaginii acestui obiectiv.

Oricum, mi-a plăcut cu adevărat să fotografiez cu acest obiectiv. Datorită calității impresionante a imaginii, îl recomand și pentru camerele cu senzor full frame în modul crop, inclusiv SONY A7R II pe care l-am folosit pentru aceast review. Dacă aruncați o privire asupra imaginii de mai sus, veți afla cât de puternică este combinația dintre unghiul echivalent 24mm și F1.4. Redarea  este foarte delicată la deschidere largă și bokeh-ul arată grozav având în vedere unghiul larg. În plus, reproducerea suprafeței calme a apei este grațioasă.



Pentru portretele ce se folosesc de “imprejurimi”

Mai sus este imaginea unui pianist, Chinami Yamaguchi. Locația nu era un studio foto, ci un studio de muzică pentru pian. Deși era foarte bine izolat fonic, nu avea echipament de iluminat ideal pentru fotografie. În plus, poziția mea de fotografiere era limitată din cauza a două piane care ocupau camera. Dacă nu aș fi fotografiat pentru „impresie”, nu aș fi ezitat să-mi aduc echipamentul de iluminat. În plus, având în vedere caracteristicile camerei, nu am vrut să măresc sensibilitatea. Nici nu mi-ar fi plăcut să folosesc un trepied pentru fotografierea portretelor ... Când cineva vrea să fotografieze din mână fără o iluminare corespunzătoare, puterea diafragmei F1.4 este la putere.
Când fotografiem portrete, deseori dorim să includem lucruri din jurul subiectului, deoarece uneori pot să spună o poveste. Corzile de pian defocalizate ușor în prim-plan exprimă profunzimea instrumentului. Acest obiectiv este o alegere excelentă pentru utilizatorii monturii Sony E, care fotografiază portrete cu unghi larg. Pentru utilizatori M4/3, este un obiectiv ideal semi-wide / normal ideal pentru portrete mai casual.



Avantaje în condiții de lumină scăzută

Este întotdeauna cel mai bine să fotografiați la cea mai mică sensibilitate posibilă, oricât de bună ar fi performanța la iso mare a camerei. Dezavantajul de a fotografia la diafragmă maxima este minor pe acest obiectiv din cauza adâncimii rezonabile a câmpului de profunzime. Claritatea este foarte bună la o deschidere mare, spre deosebire de alte lentile din aceeași categorie a căror claritate suferă în aceleași condiții. Scena de mai sus se tot schimba din cauza ceții de pe drum. Dar, în timp ce ceața mă tot urma, nu am avut timp să imi pregătesc trepiedul. Am pornit lumina mașinii pentru a verifica difuzia luminii, am pășit înapoi pentru a mă poziționa în partea dreaptă a cadrului și m-am concentrat doar pe ea. M-am gandit  la această compoziție în timp ce ieșisem din mașină. Stabilizarea de imagine a camerei mi-a permis să folosesc timpi de expunere de 1/25s. Din nou, redarea este uimitoare la diafragmă deschisă.



Bokeh-ul din spate al acestei imagini este la fel de bun ca bokeh-ul din față. Sunt sigur că nu a fost ușor de realizat un bokeh așa frumos, care nu este numai frumos, dar este și masiv și, în niciun caz, artificial. Dar, SIGMA a reușit.



Un ceas de perete antic în lumina slabă. În timp ce vârful focal este clar, părțile defocalizate se pierd frumos.



Folosind deschideri mai mici de diafragmă.
Obiectivul nu se „pierde” când este montat pe o cameră cu un senzor fără filtru low-pass. Are sens, deoarece camerele SIGMA echipate cu senzorul FOVEON sunt extrem de performante, iar obiectivele sunt testate pe același senzor. Fotografiile la deschideri mai mici tind să fie puțin mai luminoase pe întregul cadru decât cele de la diafragma maximă, iar claritatea este remarcabilă la F4. Cu mult timp în urmă, obiectivele SIGMA nu reproduceau culorile cu foarte mult contrast. Acum, cu acest obiectiv, sunt asa de contrastate, încăt mă intreb cum ar fi ieșit daca foloseam și un filtru de polarizare.



In fotografia de mai sus am folosit un trepied pentru a putea fotografia la F5.6 alegând viteza obturatorului de 1/2. Reproducerea perfectă a culorilor de pe cărți, textura din piele a geamantanului și nodurile pielii canapelei, sunt extraordinare.



Specialist în instantanee și reportaj

Persoanele care sunt interesate de acest obiectiv ar trebui să-i cunoască valoarea mai mult decât mine. Conceput pentru camerele mirrorless, este destul de ușor de manevrat, iar redarea este excelentă. Acum, este rândul tău să te bucuri de el.





Articol și imagini de Wataru Nakamura, preluat de pe www.sigmaphoto.com

Suport clienti L-V: 09.00-17.30

0725.820.521 office@sigmaphoto.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!