Sunt destul de precisă asupra alegerilor pe care le fac. Aș vrea să cred că totul ține de instinct, dar este probabil un amestec de plăcere și rațiune. Sunt atrasă de lucruri lumești, ieșite din uz, care sfidează standardele și par să aibă consțiința lor. Am o dragoste profundă pentru lucrurile vechi ce fac aluzie la alte vieți și alte vremuri. Cred cu adevărat că modernitatea poate fi o calitate atemporală și nimic nu-mi face plăcere mai mult decât o idee sau un obiect care este încă la fel de strălucitor astăzi ca în ziua în care a fost făcut.
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 400, F11, 1/800s |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 400, F2.8, 1/5000s |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 400, F2.8, 1/2500s
Când vine vorba de fotografie, care este echipamentul necesar ce te ajută să-ti pui în aplicare ideile?
Îmi place să mă mișc în jurul subiectului foarte mult, așa că eu caut echipamente ușoare și compacte. Nu vreau sa fiu perturbată în a fotografia din cauza că sunt pusa in difucultate. De asemenea, îmi plac echipamentele simple, cu un design eficient, care se concentrează pe realizarea unui lucru foarte bine, mai degrabă decât pe echipamentele multifuncționale cu o mulțime de opțiuni și caracteristici. Improvizația este binevenită cănd fotografiez, dar îmi place să planific dinainte de ce echipament am nevoie și să rămân la alegerile mele.
Ce impresie ai despre noile obiective din seria SIGMA I , în special de 24mm F2 DG DN Contemporary?
Folosesc seria I de când au fost lansate și SIGMA 35mm F2 DG DN | Contemporary și SIGMA 65mm F2 DG DN | Contemporary și sunt tovarășii mei de încredere de atunci. M-au făcut să uit de obiectivele voluminoase și să nu mă gândesc de două ori înainte să iau în mod spontan câteva dintre ele când merg undeva.
Pentru această escapadă la stațiunea franceză La Grande Motte, SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary a fost perfect pentru a surprinde arhitectura impozantă. Fără să stau prea mult pe gânduri, l-am luat cu mine peste tot, la plajă, la plimbările nocturne și chiar în vârful roții panoramice. Când sunteți acolo, niciodată nu vă dați seama pe deplin de peceptia dimensiunilor - și cantitatea de detalii – ce rezultă din fotografierea acestor arhitecturi. Uitându-mă ulterior la imagini m-au făcut să fac o pauză când am văzut cât de clar a redat obiectivul complexitatea scenelor.
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 200, F10, 1/320s
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 250, F9, 1/800s
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 400, F13, 1/640s
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 400, F3.2, 1/5000s |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 200, F2.8, 1/5000 |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 250, F2.2, 1/8000s |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 250, F2, 1/5000s |
Ce ne poți spune despre experiența ta ca designer / stilist de modă? Cum ai ajuns să lucrezi în acest domeniu?
Sunt director de creație și consultant stilist. Principala mea specialitate este moda, dar meseria mea necesită o viziune de 360 grade, așa că mă uit mereu la artă (veche și nouă), arhitectură, design, frumusețe, tehnologie, mâncare și stil de viață în general. În munca mea, trebuie să poți absorbi cantități mari de informații, iar în același timp să poți extrapola viziunea potrivită pentru clientul care se află în fața ta. Am fost întotdeauna foarte curiosă și foarte pasionată de imagini și semnificația lor. Îmi place să spun că munca mea, mai presus de orice, este despre a spune povești. Trucul este să le spui bine, la locul și momentul potrivit.
Ce rol joacă fotografia în viața și cariera ta?
Am ajuns mai întâi la fotografie ca o modalitate de a documenta tot ceea ce mi s-a părut mie că mă inspiră. Avantajul evident a fost că aș putea folosi aceste imagini pentru a-mi comunica viziunea asupra lumii și lucrurile pe care le-am găsit frumoase sau interesante. Acest lucru ar putea duce la noi idei și asociații creative. Trăim într-o lume în care imaginile sunt abundente și de multe ori ne inspirăm din viziunea celorlalți, dar este o conexiune diferită atunci când inspirația provine din ceva pe care l-ai captat. Odată cu trecerea timpului, fotografia a devenit mult mai importantă pentru mine, până în punctul în care a devenit un scop creativ. Eu și soțul meu am părăsit Parisul anul trecut pentru a ne muta într-o casă la țară. Acum am mult mai mult spațiu, sunt înconjurată de frumusețea naturii și am o lumină naturală excelentă pe tot parcursul anului, așa că este un teren de joacă excelent pentru fotografie.
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 400, F2, 1/1000s
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 250, F2.8, 1/3200s |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 250, F9, 1/1250s |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 800, F4, 1/160s |
SIGMA 24mm F2 DG DN | Contemporary, SIGMA fp, ISO 800, F8, 1/1000 |
Cum îți creezi propriul stil?
Încerc să fiu seriosă prin faptul că aleg să fotografiez doar lucruri pe care le apreciez cu adevărat. Constat că după un timp vezi “modele” care apar în munca ta și chiar dacă evoluezi, există anumite subiecte sau situații pe care mereu dorești să le surprinzi, încercând întotdeanua să obții o fotografie tot mai bună. Este ca și cum ai încerca să faci espressoul perfect - îți place călătoria mai ales pentru că știi că aceasta nu se oprește niciodată. Meseria mea de director de creație este să găsesc echilibru între instinct și rațiune, asta îmi doresc în fotografie. Ori de câte ori fac lucrări comerciale care necesită stil, încerc să las loc de interpretări, păstrând întotdeauna în minte mesajul oferit de fiecare alegere artistică. M-am îndrăgostit de fotografie realizând-o în stil reportaj, așa că, pentru a mă simți în largul meu intr-un mediu controlat, cum ar fi studioul, trebuie să caut modalități de a o face spontan și suprinzător.
De ce ți se potrivește atât de bine seria I și ce cuvinte ai alege pentru a descrie experiența ta de utilizare a acestor obiective noi?
Tot ceea ce îmi place la Seria I se învârte în jurul unui sentiment pe care îl prețuiesc mai presus de toate, care este libertatea.
Designul său minimalist și elegant vă permite să-l utilizați atât pentru ieșiri ocazionale, cât și pentru fotografii profesionale. Este universal în această privință.
Compactitatea și proporțiile echilibrate îl fac total discret, permițând o conexiune mai intimă cu subiectul. Este atât de fiabil încât nici nu te gândești la asta. Aspectul de „dispozitiv” dispare și rămâne doar sentimentul de a face fotografii. În cele din urmă, îmi place versatilitatea. Când, ca și mine, treceți de la arhitectură interioară, la mâncare, la fotografii de călătorie, având intervalul de diafragmă între F2 și F22, vă oferă o mare libertate creativă. Deci, în trei cuvinte, aș spune universal, intim și versatil.
Pauline Chardin
Pauline este director de creație și fotograf francez. Recent a părăsit Parisul pentru a se muta în sudul Franței. Experiența ei își are originea în modă, dar acum și-a extins activitatea in domeniul frumuseții, mâncare, stil de viață și design interior. Ea este creatoarea site-ului de inspirație pentru călătorii, The Voyageur.
--Site-- --Instagram--